'Wyjdziemy z tego silniejsi! '

- Byłem na głównej ulicy, ciężarówka wyjechała znikąd. Nie widziałem, czy ktoś prowadził, ale wymknęła się spod kontroli - relacjonuje świadek zamachu.

Dziś wrócimy do zdarzenia, które miało miejsce 7 kwietnia 2017 roku...

PILNE!!! ciężarówka wjechała w tłum w centrum Sztokholmu. Na razie brak szczegółowych informacji

Po godzinie 15:20 świat obiegła szokująca wiadomość o kolejnej masakrze z udziałem ciężarówki.W mediach od razu zaczęły padać przypuszczenia że być może jest to kolejny atak ISIS. Jednak na początku, nikt nie był w stanie tego potwierdzić.

Foto: PAP/EPA/Fredrik Sandberg

"Widziałam setki uciekających osób. Biegły, by ratować swoje życie! Ja też odwróciłam się i zrobiłam to samo" - relacjonowała Anna.




Kierowca ciężarówki staranował przechodniów, a następnie wjechał w budynek centrum handlowego, znajdującego się przy ulicy Drottninggatan.
Na miejscy zdarzenia, pracowało dziesiątki funkcjonariuszy i ratowników medycznych.
W kradzionej ciężarówce, którą normalnie przewożono napoje, znaleziono torbę z bombą, która nie wybuchła.
Sprawca, Rachman Akiłow,został zatrzymany przez funkcjonariuszy.


Władze Sztokholmu podały, że w następstwie ataku zmarło 5 osób, a 15 zostało rannych.


                                                                    ***





Ja i Olga, jesteśmy głęboko poruszone, wiadomościami, które wczoraj napłynęły do nas z Hiszpanii.
Najpierw Barcelona, a kilkanaście godzin później gmina Cambrils. 
Łącznie zginęło 19 osób, a 130 jest rannych. 

'Będziemy na tyle silni, na ile będziemy zjednoczeni i na tyle słabi, na ile będziemy podzieleni.'
                                                                  J.K.Rowling

Komentarze