Oscar 2019 dla korzeni polsko-szwedzkich

Dziś polska dziennikarka na swoim facebooku opublikowała wpis związany z korzeniami Polskimi jak i Szwedzkimi.



"Kto powiedział że Polacy nie dostali w tym roku Oskara? Musimy go wprawdzie podzielić ze Szwecją, ale pół jest „nasze”😉! Lugwig Goransson jest w połowie Polakiem - jego mama pochodzi z Warszawy a dziadkowie nadal tu mieszkają. Genialny muzyk, kompozytor, producent (Childlish Gambino), zdobywca Oskara za muzykę do wielkiego przeboju Czarna Pantera! GRATULACJE!!!!!"


Ludwig Goransson ma 34 lata, a na swoim koncie dorobek artystyczny, którego można mu pozazdrościć. To on jest autorem muzyki do takich filmów jak: Creed II, Venom, Fruitvale Station czy właśnie Czarna Pantera. Ludwig Goransson wyprodukował także dwa albumy Childish Gambino.

Ludwig urodził się i wychował w Szwecji. Ukończył Royal College of Music w Sztokholmie, a w 2007 roku przeniósł się do Los Angeles, by studiować na University of Southern California Scoring. Przeprowadzka do USA okazała się być strzałem w dziesiątkę. Od tego momentu jego kariera nabrała tempa.


Ludwig wyznał w jednym z wywiadów, że jednym z filmów, który zapadł mu w pamięci jest właśnie film Zimna Wojna! „Jest niewinnym filmem, który jest opowiedziany muzyką. Jest niezwykle silny i emocjonalny dla mnie, ponieważ jestem w połowie Polakiem. Spędziłem tam sporo czasu i był on dla mnie niezwykle emocjonujący”.

Komentarze