Szwedka Roku - księżniczka Christina i Victoria w Millesgården

Może być zdjęciem przedstawiającym 1 osoba i stoi

SWEA International ogłosiła wiosną, że Victoria została wybrana Szwedką Roku 2021 przez SWEA na dorocznym spotkaniu. 

H.M. Drottning Silvia och Kerstin Velander i Göteborg vid Sverigemiddagen  då drottningen blev Årets Svenska Kvinna (2001); Foto: Kerstin Alm - Jul i  SWEA-land

Królowa Silvia otrzymała tytuł ten tyłu dwadzieścia lat temu w 2001 roku. 

Może być zdjęciem przedstawiającym 9 osób, ludzie stoją i w budynku

Dziś po godzinie 14 Victoria otrzymała nagrodę w Millesgården z rąk swojej ciotki, księżniczki Christiny, Honorowego Prezesa SWEA International. - Księżniczka reprezentuje wszystko, z czym utożsamia się SWEA, współczesna, nowoczesna Szwecja z otwartością, integracją, myśleniem i troską o środowisko. Cechy, które wynosimy ze sobą w świat w globalnym siostrzanym świecie ponad granicami, gdzie teraz witamy naszą Księżniczkę, mówi Barbro Osher, szwedzki konsul generalny w San Francisco i uznany filantrop, który nominował zwycięzcę.

  Victoria powiedziała w swoim przemówieniu: "Podczas różnych podróży po świecie, moja rodzina i ja wielokrotnie mieliśmy przywilej spotykać się z przedstawicielami waszego stowarzyszenia. Zawsze jest miło." 

Może być zdjęciem przedstawiającym 2 osoby, ludzie stoją i na świeżym powietrzu

Księżniczka Christina powiedziała w swoim przemówieniu o tym, dlaczego zgodziła się wręczyć nagrodę: – Kiedy usłyszałam, kim będzie Szwedka Roku –  wtedy zupełnie nie dało się odmówić. Że to ty Victoria otrzymujesz nagrodę. Moja bratanica, którą darzę ogromnym szacunkiem i w którą naprawdę wierzę, nie tylko będzie reprezentować Szwecję - ale w naprawdę doskonały sposób będzie reprezentować całą młodą, perspektywiczną, przyszłą Szwecję. Dlatego bardzo fajnie jest być częścią przekazania Ci Szwedzkiej Kobiety Roku. Jestem tylko starą ciocią, ale każdego dnia z radością patrzę na Księżniczkę i czuję ogromną dumę.  Teraz możesz tu przyjść - zwróciła się do najstarszej bratanicy  i z przymrużeniem oka do publiczności szepnęła:  zwykle się przytulamy! 

Może być zdjęciem przedstawiającym 2 osoby, ludzie stoją i tekst

Księżniczka Christina powiedziała też, że była zaangażowana od samego początku, kiedy w 1979 roku powstało stowarzyszenie SWEA:
- Spodziewałam się dziecka, najmłodszego kuzyna Victorii, Victora i natychmiast stałam się "rodzajem honorowego Swea". I jestem już od 41 lat. Bo jutro mój najmłodszy syn kończy 41 lat!


 

 ****

https://editorial01.shutterstock.com/wm-preview-1500/12436278m/5235901a/crown-princess-victoria-attends-esil-conference-at-stockholm-university-stockholm-sweden-shutterstock-editorial-12436278m.jpg

Kilka godzin wcześniej około godziny 10 Victoria wygłosiła przemówienie powitalne na 16. Dorocznym Spotkaniu Europejskiego Towarzystwa Prawa Międzynarodowego (ESIL) w Auli Magna na Uniwersytecie Sztokholmskim.

Victoria powiedziała w swoim przemówieniu (po angielsku) „To także skłoniło mnie ponad 20 lat temu do studiowania rozwiązywania konfliktów i budowania międzynarodowego pokoju. Kiedy więc zostałem zaproszony na dzisiejszą inaugurację przez profesora Påla Wrange'a, którego znam od wielu lat, z radością powiedziałem „tak”.

Komentarze