Isabella Lövin odchodzi z polityki ! Kiedy zmiany ?

 Isabella Lövin dołączyła do Partii Zielonych w 2008 r.  w celu powstrzymania nadmiernej eksploatacji zasobów rybnych. Pod względem politycznym niektórzy komentatorzy opisywali Lövina jako bliskiego socjaldemokratom i bardzo pozytywnie nastawiony do UE.

26 sierpnia 2020 r ogłosiła, że ​​odchodzi z polityki i zamierza zrezygnować z funkcji, które pełni.

Isabella Lövin, rzeczniczka Partii Zielonych i wicepremier oraz  minister środowiska i klimatu opuszcza swoje stanowisko, o czym Dagens Nyheter jako pierwszy poinformował.

Isabella Lövin (MP) lämnar politiken och avgår som minister och språkrör för Miljöpartiet.

Swoim oświadczeniu napisała:


Nigdy nie możemy brać demokracji za pewnik. Władza nie powinna być dziedziczona ani wywalczona na siłę, ale powinna być pożyczana jako trust na określony czas.

Weszłam do polityki prawie dwanaście lat temu. Pracowałam wtedy przez pół kariery jako dziennikarz i napisałem wielokrotnie nagradzaną książkę Tyst Hav. Pytanie, które mnie wtedy interesowało, brzmiało głównie: dlaczego nikt tego nie robi co roku? Wtedy właśnie dostałam to pytanie od Partii Zielonych. Po długich rozważaniach zdecydowałem się to zrobić. Jeśli nie ja, to kto? Jeśli nie teraz to kiedy?

Tak rozumowałam dzień, w którym wstąpiłem do Partii Zielonych, bez wysokich oczekiwań co do siły polityki do zmiany. Ale byłam mile zaskoczona. Nasi oddolni walczą niestrudzenie na wszystkich poziomach społeczeństwa i raz po raz robią niesamowitą różnicę. Jestem głęboko wdzięczna, że mogłam wnieść swój wkład.

Ale po prawie dwunastu latach w polityce i czterech latach jako rzecznik w bardzo burzliwym politycznie okresie, a po dwóch latach do następnych wyborów przyszedł czas, abym zdecydowała, jak długo chcę kontynuować. Moja dzisiejsza decyzja zasadniczo dotyczy tego, czy powinienem przesunąć się dalej i dać z siebie wszystko w polityce przez następne pięć lat, czy też dać szansę nowej kobiecej rzeczniczce, aby wraz z Perem Bolundem, który objął urząd w zeszłym roku, dać partii naprawdę nowy początek. Nie była to łatwa decyzja, ale uważam, że decyzja o zakończeniu mojego czasu w polityce jest słuszna. Tęsknię za większą ilością czasu dla rodziny i na pisanie i wiem, że moje zaangażowanie może znaleźć ujście na różne sposoby. Ponadto jestem przekonany, że dziś jest wiele dobrych reprezentantek, które mają okazję nadać partii nową siłę. Klimat to brzemienna w skutki kwestia naszych czasów i jeśli mamy mieć szansę wyjść z tego kryzysu, potrzebna jest silniejsza Partia Zielonych.

Oczywiście mam zamiar dalej pracować z pełną mocą jako minister i rzecznik do zakończenia wyborów, na początku przyszłego roku. Potem odchodzę od polityki, ale nigdy ze swojego zaangażowania, a nie z poczucia odpowiedzialności za demokrację.


Premier Stefan Lofven także skomentował zmiany w rządzie: 

Isabella Lövin ogłosiła, że ​​odejdzie z polityki i nie będzie dalej zajmować stanowiska ministra środowiska i klimatu oraz wicepremiera. Oczywiście szanuję jej decyzję, nawet jeśli jest smutna i nieoczekiwana.
Isabella Lövin zrobiła wiele dla swojej partii i dla naszego kraju. Jej praca przyczyniła się do tego, że Szwecja stała się światowym liderem w dziedzinie zmian klimatycznych. Pozostaniemy jeszcze przez jakiś czas jako partnerzy i współpracownicy, ale kiedy Isabella Lövin odejdzie, życzę jej wszystkiego najlepszego.

2018

Jeśli kariera Isabelli Lövin wydaje się prosta, to jej życie prywatne jest tym bardziej pokręcone

Isabella Lövin ur. 3 lutego 1963 w Helsingborgu, wychowała się w Dalarna,do czasu rozwodu rodziców, ojca (artysty) i matki (fizjoterapeutki). Matka zmarła na raka, gdy miała czternaście lat. Babcia zmarła rok po mamie, a wkrótce potem mój wujek zginął w wypadku samochodowym.  Nastolatka zamieszkała u ojca w Sztokholmie z jego nową żoną. „To było okropne” Wierzy również, że śmierć matki przyniosła ze sobą coś dobrego - odwagę, by spróbować swoich sił, zostawić dziennikarstwo na rzecz czołowej polityki. „Tak, myślę, że to jeden z powodów, dla których po czterdziestych urodzinach rzuciłem się w inne życie. Moja mama była taka młoda, kiedy umarła, miała zaledwie 41 lat, a ja nadal musiałem żyć”.

"Ojciec zmarł w 2009 roku, kiedy byłam w drodze do Brukseli. Zmarł w marcu, a wybory do UE odbyły się w maju. Na nocnym stoliku w szpitalu miał przewodnik po Brukseli, który pożyczył z biblioteki szpitalnej. Chciał przyjechać i odwiedzić mnie, ale nie miał czasu".

Oczywiście te lata bardzo mnie ukształtowały. Spieszyłem się, żeby mieć dzieci i założyć rodzinę. Prywatnie jest żona Lasse Nilsson, lat 60 i mają dwoje dorosłych dzieci, 32-letnią Ester i 29-letniego Gunnara, mieszkają sobie w Värmdö na wschód od Sztokholmu. Oraz mają dwa koty Kaspian i Garbo.

 Jej mąż z zawodu jest artystą:"Chociaż mój ojciec był artystą koncepcyjnym, Lasse pracuje z wyobraźnią i marmurem. To bardzo duża różnica."

Wiecie, że w 2016 roku podczas święta narodowego zrobiono jej zdjęcie z księżniczka Madeleine ?

Isabella Lövin med sin make Lasse Nilsson
Isabella Lövin z mężem Lasse Nilsson

Od zawsze interesowała się środowiskiem, chociaż jej otoczenie się zdziwiło, kiedy opublikowała książkę o wędkarstwie - zwróciła uwagę na Ocean Spokojny: polowanie na ostatnią rybę.

Dużo podróżuję, ale żyją pięknie i spokjnie. „Dla mnie samo przebywanie w ogrodzie to luksus. Budzić się rano i nie wiedzieć, co robić. Zapraszać przyjaciół i rodzinę do domu. Aby móc gotować. Lasse i ja często nie mamy czasu na wspólny obiad. Mam spotkania telefoniczne wieczorami.”

 

Lubię stać przy kuchence i gotować czasami robi zupę rybną Isabelli, która znajduje się w kolekcji przepisów Allt om mat. Do zupy podaje crème fraiche, chleb (od piekarza) i białe wino (najlepiej z Włoch) i różne warzywa.




Isabella Lövin: "Jag förstod tidigt att livet kan bli kort" – Icakuriren



Isabella Lövin w wywiadzie dla DN ogłasza swój zamiar odejścia z polityki. Zdaniem Lövina decyzja jest najlepsza dla niej i dla partii - ale nie było to łatwe. Zaprzecza, że ​​nieporozumienia w rządzie przyspieszyłyby decyzję. A także, że nie jest to decyzja spowodowana spadkiem poparcia wyborczego.-Trzeba myśleć długoterminowo, za dwa lata mamy wybory, a ja bym zrezygnowała w następnej kadencji. Najlepszą rzeczą dla partii jest możliwość wyłonienia nowej rzeczniczki, która z pełną siłą wejdzie do kampanii wyborczej w 2022 roku. Jest wiele dobrych reprezentantek partii, które mogą przejąć tę rolę.
- Jestem w partii od dwunastu lat, widziałam wzrost i spadek liczby opinii. Wiem, że opinia publiczna może się szybko zmieniać. Teraz ważne jest, abyśmy wyszli i pokazali sprawy, którymi się pasjonujemy, w partii trwają prace.

Po czterech latach pełnienia funkcji rzeczniczki partii opuszcza politykę w trosce o partię, żeby mieli jak najlepsze warunki na 2022 r.,


Czy za tą decyzją nie stoi żadne szczególne wydarzenie?

- Nie, w MP mamy zasadę rotacji. Zajmujesz się polityką, przez chwilę pełnisz swoją demokratyczną służbę wojskową, a potem ruszasz dalej. Polityka nie powinna być zawodową rolą, którą masz zawsze. Pragnę wrócić do pisania i mieć więcej czasu dla rodziny.

Koledzy z partii mówią, że nie otrzymałeś w Szwecji uwagi, na jaką zasługujesz. Czy się zgadzasz?

- Tak, rzeczywiście. Nie tylko ja, ale rola Szwecji w polityce klimatycznej i polityce pomocy rozwojowej. Szwecja odgrywa ważną rolę za granicą.

- Polityka to gra zespołowa, to nie jedna osoba powinna być za to odpowiedzialna. Uważam również, że ważne jest, aby wyborcy wiedzieli, że nie jesteśmy partią jednej sprawy. Naszym priorytetem jest to, że musimy zmienić społeczeństwo ze względu na klimat, ale mamy również politykę dotyczącą szkoły, zatrudnienia i obrony. Stacja STV dopytuje natomiast czy nie został osiągnięty cel środowiskowy?
- W ogóle nie zgadzam się z opisem, którego nie dostarczyliśmy.W ciągu tych sześciu lat dokonaliśmy niezwykle dużych zmian w szwedzkiej polityce i polityce klimatycznej. Mamy na miejscu zespół ds. klimatu i nalegaliśmy, aby zarówno UE, jak i ONZ miały znacznie większe ambicje, które powodują, że Szwecja ma się zmienić.

Isabella Lövin nie chce podawać nazwisk potencjalnych żeńskich następców.

„Jestem przekonany, że partia ma tak wiele dobrych reprezentantek, które mogą dać nowe siły i które mają najlepsze warunki do zbudowania długoterminowego, silnego zespołu wraz z Perem Bolundem i zapewnienia Partii Zielonych naprawdę świeżego startu”.
Jeden z internautów zaproponował potencjalnego kandydata na miejsce szef partii- Alice Bah Kuhnke, Minister nie chce zdradzać swoich typow, a ona twarz poznamy nie wcześniej niż w styczniu.

Komentarze