Zaręczyny Christiny i Torda

1 lutego 1974 roku ogłoszono na zamku królewskim w Sztokholmie zaręczyny najmłodszej córki księcia Gustawa Aolfa i księznje Sybilli. Już nie za czasów króla Gustawa VI Adolfa (dzidka księżniczki Christiny), a jej brata króla Karola XVI Gustawa. Ten pierwszy neizbyt przychylnie chciał zezwolić na zaręczyny. Jak wspomina Christina "Pewnego wiosennego dnia 1973 roku udałam się do Drottningholm, aby porozmawiać z dziadkiem o czymś ważnym. Chciałam jego pozwolenia na poślubienie ukochanego Torda Odpowiedź brzmiała: nie. Oczywiście, że byłam smutna i rozczarowana. Poszedłam do domu i powiedziałam Tordowi, ale on nie powiedział zbyt wiele. Nadal uważał, że to straszne wżenić się w dom królewski, więc nie miał nic przeciwko czekaniu."

"Dziadek nie miał absolutnie żadnych zastrzeżeń do mojego przyszłego męża. Chodziło o to przyszły król mały braciszek nie został sam w pałacu po jego śmierci. Sześć miesięcy później zmarł w Sofiero".

  

Czy wiemy coś o pierścionku księżniczki Christiny ?

W okresie zaręczynowym sióstr Hagasessorna nie skupiano się na pierścionkach, a szwedzka tradycja mówiła o wymianie obrączek. I tak też możemy dostrzec wymianę obrączek między Christiną a Tordem.

W tym roku księżniczka świętowała 50 lecie zaręczyn, ale także małżeństwa. [link]



Post powstał w ramach tradycji urodzinowych Christiny, starałam się co roku Wam dodawać ciekawostki z życia sióstr w dniu ich urodzin, dlatego, że pałac nic nie udostępnia nowego.

Komentarze